.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحلیل‌گر رسانه:
اقدامات مبهم مدیریتی باعث شکل‌گیری شایعه می‌شود
یک تحلیل‌گر رسانه گفت: شایعات در موقعیت‌های مبهم، شکل می‌گیرد و یکی از علت‌های آن اقدامات ناقص و بدون پیوست رسانه‌ای مدیران است.
 اقدامات مبهم مدیریتی باعث شکل‌گیری شایعه می‌شود

سینا قربانی افزود: شایعات ویژگی ماندگاری از چشم‌اندازهای اجتماعی و سازمانی هستند و آنها به جلب توجه، تحریک احساسات، طلب مداخله و تاثیر بر نگرش‌ها و اقدامات می‌پردازند و در همه جا وجود دارند.

 

وی ادامه داد: فضای مجازی به دلیل دردسترس بودن، نامحدود بودن در توزیع محتوا و سرعت بالای گردش اطلاعات به عنوان ابزاری برای پخش شایعات استفاده می شود، شایعاتی که از اساس می توانند کذب باشند یا شایعاتی که بخش کوچکی از آن واقعیت دارند اما بخش اعظمی از آن ساختگی است.

 

این کارشناس مسائل رسانه، می‌گوید: شایعات را می‌توان عبارات خبری تایید نشده و اساسا "مرتبط" در حال انتقال دانست که در موقعیت‌های مبهم، پرخطر و یا تهدیدی بالقوه شکل می‌گیرد.

 

قربانی با اشاره به یکی از موقعیت‌های ایجاد شایعه و استفاده از آن توسط معارضین، گفت: وقایع یا شرایط مبهم یا تهدید آمیز یکی از موقعیت‌هایی است که شایعه شکل می گیرد و در چنین شرایطی رسانه می تواند ۲ نقش داشته باشد، نقش اول بحران‌زایی و نقش دوم بحران‌زدایی.

 

قربانی، تصریح کرد: استفاده از رسانه در فرایند بحران یک راهبرد قطعی است و کم‌انگاری در این موضوع تصمیم‌گیران را دچار فلج تحلیلی می‌کند.

 

این کارشناس ارشد مطالعات رسانه با بیان اینکه ارتباطات بحران را می‌توان در سه مرحله توسعه، جمع‌آوری و پردازش برای مقابله با وضعیت بحرانی تعریف کرد، گفت: اگر بخواهیم تعریفی عمومی‌تر از ارتباطات بحران را شرح دهیم، می‌توانیم بگوییم "ارتباطات بحران با جمع‌آوری و تحلیل داده" برای تصمیم‌گیری‌های تیم بحران و توزیع پیام‌های بحران در میان افکارعمومی است.

 

قربانی افزود: در مدیریت رسانه‌ای بحران باید این موضوع مهم مورد توجه قرار بگیرد که اتکا به ابزار رسانه‌ای برای حل بحران یک اقدام کوتاه مدت ارتباطی یا انتقال یک‌طرفه پیام از سوی دولت به افکارعمومی نیست، بلکه مدیریت رسانه‌ای بحران، یک فرایند پیچیده و بلندمدت، میان تمام سطوح درگیر در بحران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.081 seconds.